Lyssna på sidan Lyssna

Dela sidan på sociala medier

Kontaktinformation

Kvinna som sitter i en växel och tar emot samtal

Kontakta kommunen

Kontaktcenter finns till för att hjälpa dig i allt som rör kommunal verksamhet i Falun. Vi svarar på dina frågor, tar emot ärenden och vägleder dig vidare. Till kontaktcenter kan du även vända dig med frågor som kräver sekretess.

Vanliga frågor om att kontakta kommunen.länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Kontaktcenter

Telefon: 023-830 00
E-post: kontaktcenter@falun.se
Besöksadress: Egnellska huset, Myntgatan 45, Falun

Öppet: vardagar kl. 08.00-17.00
Dag före röd dag kl. 08.00-15.00

OBS: Avvikande öppettider hittar du här.

Kontakta oss via post:
Postadress:
Falu kommun
791 83 Falun

Faktureringsadress*:
Falu kommun
Box 812
791 29 Falun

*På fakturan ska du alltid ange en obligatorisk referenskod. Referenskoden får du av beställaren.

Lämna synpunkt, klagomål eller felanmälan

Det är viktigt för oss att få reda på vad du tycker om kommunens olika verksamheten. När du talar om vad du tycker hjälper du oss att bli bättre.

Välj formulär nedan för att läsa mer och för att skicka dina synpunkter och klagomål till respektive verksamhet.

Falu kommun i sociala medier

Falu kommun finns på Facebook och Instagram. Följ oss gärna. Vi har bevakning på våra sociala medier vardagar klockan 08.00-17.00.

Falu kommun i sociala medier

Hantering av personuppgifter

Uppgifter som du lämnar i din kontakt med kommunen registreras och används i syfte att hantera ditt ärende. Läs mer om behandling av personuppgifter.

Handlingar som lämnas till oss blir allmänna handlingar och till stor del arkiveras de i enlighet med arkivlagen. Här finner du information om offentlighetsprincipen och allmänna handlingar.

Självservice och blanketter

Använd dig av vår självservice. Här kan du som medborgare, företagare eller förening utföra ärenden när det passar dig själv.

Självservice och blanketter

Sidan uppdaterad 2019-12-06